Система Orphus

Сайт нашої Церкви

Сайти нашої єпархії

Наші банери

  • Волинська Єпархія Української Православної Церкви Київського 
Патріархату
    Волинська Єпархія Української Православної Церкви Київського 
Патріархату

Лічильники

img Газета Пізнаємо Біблію

Установлення шлюбу

Установлення шлюбу
Священик Андрій ХРОМЯК, викладач Волинської православної богословської академії, кандидат богословських наук

«І сказав чоловік: ось, це кістка від кісток моїх і плоть від плоті моєї; вона буде зватися жінкою, бо взята від чоловіка [свого]. Тому залишить чоловік батька свого і матір свою і пристане до жінки своєї; і стануть [два] однією плоттю. І були вони обоє нагі, Адам і дружина його, і не соромилися» (Бут. 2:23–25)

«І сказав чоловік...». На думку всіх кращих тлумачів, Адам, перебуваючи в глибокому таємничому сні, під час якого Бог вийняв у нього ребро для створення йому жінки, не втрачав своєї свідомості, тому і міг сказати ці слова.

«...Ось, це кістка від кісток моїх і плоть від плоті моєї...». Це звичайний біблійний вислів, що виражає ідею тісного фізичного споріднення, який, можливо, веде свій початок саме від цього первісного факту (Бут. 29:14; Суд. 9:2; 2 Цар. 5:1; 1 Пар. 11:1 та ін.).

«...Вона буде зватися жінкою, бо взята від чоловіка [свого]...». Єврейське слово «жінка» (ішша) створено від слова «чоловік» (іш) і цим відобразило в собі натяк на історію її походження.

«Тому залишить чоловік батька свого і матір свою...». Ці слова слід приписувати Cамому Богу, Який освятив таїнство шлюбного союзу і дав його основоположення на майбутнє. Вміщена в цих словах думка, з одного боку, засвідчує боговстановленість шлюбу, а з іншого – проголошує два основних його закони: єдність і нерозривність, як тлумачить і саме Священне Писання (Мф. 19: 4–5; Мал. 2: 14–15; 1 Кор. 6:16; Еф. 5:31 та ін.). Відлучення від батька і матері – за словом святителя Філарета (Дроздова) – приписується чоловікові тому, що чоловік, а не жінка, засновує дім і сім’ю, окремо від батьківського.

«...І пристане до жінки своєї; і стануть [два] однією плоттю». Слово «пристане» по-єврейськи виражено дієсловом «дабак», що означає поглинатися, асимілюватися, уподібнюватися (Втор. 10: 20; 3 Цар. 11: 2), отже, вказує не стільки на фізичний зв’язок між подружжям, скільки на духовне об’єднання їхніх інтересів, настільки тісних, що вони повинні являти собою вже не дві, а ніби одну спільну особистість. Цей тісний духовно-моральний союз подружжя, як у Святому Писанні, так і в отців Церкви, служить образом союзу Христа з Церквою (Еф. 5:30–31; Йоан Златоуст, блаж. Августин та ін.).

«І були вони обоє нагі, Адам і дружина його, і не соромилися». До гріхопадіння перші люди не мали потреби в одязі й не були знайомі з відчуттям сорому, який вже є плодом гріха (Бут. 3:7; Рим. 6:21).

Усі духовні й фізичні сили перших людей перебували в такій прекрасній гармонії, були так урівноважені, що природний вид тілесної наготи не пробуджував у них ніяких нечистих думок і брудних побажань. Їхня фізична природа була настільки витривала і міцна, що не потребувала ніяких засобів захисту від атмосферних впливів.

26 квітня 2013 р. Версія для друку
Аудіо

Радіопередача «Благо» 8 листопада 2015 року. Протоієрей Віктор Пушко – про євангельське читання неділі 22-ї після П’ятдесятниці (про багатого і Лазаря). Володимир Клименко – про великомученика Димитрія Солунського (8 листопада).

Скопіювати файл

Радіопередача «Благо» 1 листопада 2015 року. Священик Андрій Хромяк, викладач Волинської православної богословської академії, настоятель парафії Великомученика Юрія Переможця в с. Жабка Ківерецького деканату – про євангельське читання неділі 21-ї після П’ятдесятниці (притча про сіяча).

Скопіювати файл

25 жовтня 2015 р. Слово протоієрея Миколи Нецькара, декана кафедрального собору Святої Трійці, на врученні церковних нагород волонтерам, які допомагають військовослужбовцям у зоні АТО. Аудіо інформаційної служби єпархії.

Скопіювати файл

Усі аудіо